Nye tider i Femme Brutal

Femme Brutal får ny bookingansvarlig!

Tine Victoria Horn Hvidsten har vært bookingansvarlig i Femme Brutal i 3 år og har sammen med resten av kollektivet stått
bak en haug med soniske opplevelser på Oslos undergrunnsscener. Nå gir hun ansvaret over til Maria Refsland, som blant annet er en sentral kraft i Fjellparkfestivalen og har selv stått på Femme-plakaten som vokalist i visepunkbandet Føkkefjord. Femme – medlem Anne Gerd Grimsby Haarr tok et raskt evalueringsintervju med begge:

-Hei Tine, hva har vært høydepunktene i løpet av din periode?

– MoE og Mette Rasmussen, Grouper og Skinny Girl Diet er de jeg er mest stolt av å fått til hvertfall. Vil også gi en hederlig fjerdeplass til DJ Dorky og DJ Dokia på siste festivaletterfest på Hærverk – det var det som var gøyest i alle fall, litt fordi det også var min siste festival som ansvarlig.

-Og hva er planen videre?

Jeg skal fortsatt være med i kollektivet Femme Brutal, jobbe fulltid i Konsertforeninga og produsere konsertserien F/ eks sammen med musiker Jenny Berger Myhre.

-Hei Maria, hva er det du liker så godt med Femme Brutal?

-Det er ingenting jeg ikke liker med Femme Brutal. Det er rå musikk, rå kvinner, det er punk, det er queer, det er radikalt og det er systemkritisk. Jeg gleder meg veldig til å få gått på masse konserter som jeg digger og ta litt pulsen på hva som skjer ute i verden. Og å lage fanzine! Jeg kommer også til å prøve å samle scenen litt fremover.

-Hva drømmer du om å booke?

-En drømmekonsert kan jeg ikke røpe, fordi vi må først få sluppet den!

Femme Brutal et et feministisk klubbkonsept og bookingkollektiv basert i Oslo og har arrangert konserter siden 2011.

Tekst: Anne Gerd Grimsby Haarr

Del dette: