Aria og Sansetyven

Velkommen til landet Fantasia!

Det er et stort og spennende land som alle mennesker i heleverden besøker i løpet av livet. I Fantasia finner vi byen Raria. Det er en koselig gammel bysom ligger ved foten av et himmelhøyt fargerikt fjell. Så fargerikt er fjellet, at det har fåttnavnet Regnbuefjellet. I Raria møter vi Aria, broren hennes Ari, Mammamoria, Pappafaria, hunden Salto, trollmannen Mystikus, hanen Ky og flere snodige typer.Men, i Raria lusker også Sansetyven omkring. En dag slår han til mot Aria. Sansetyven prøver å stjele sansene hennes, og gjemme dem bort sånn at hun vil glemme dem bort! Han vil at Aria skal like alt det han liker og ingenting annet! «Ellers kan du bare ha det så godt når ingen vil leke med deg», sier han. Sansetyven og gjengen hans er kanskje litt misunnelige på Aria fordi hun er så modig, flink og populær!

Ide, tekst og musikk: Steen-Vidar Larsen

Medvirkende: Steen-Vidar Larsen; Vokal, gitar og fortelling, Jakop Janssønn; Vokal, sag, perkusjon og fortelling

Produsenter: Rikskonsertene Buskerud v/ Ragnhild Vreim Tveitan

Dørene åpner 12.00, konserten begynner 13.00