Avslutningsfest for Open Form-festivalen. Live: Soundfishes of Mu

Alexander Rishaug (ARM) – elektronikk

Erik Skodvin (Deaf Center/Svarte Greiner) – elektronikk ++

Elin Øyen Vister (Child Of Klang, Dj Sunshine) – elektronikk ++

Vi gir dere en symbiose av tre artister som aldri har spilt sammen før. De beveger seg i ambiente lydlandskaper og møtes til en improvisert økt, basert på Pauline Oliveros stykke ”Soundfishes”.

Alexander Rishaug er lydkunster og musiker. Hans lydbilde er melodisk, melankolsk og stille. Med minimalistisk elektronikk, abstrakte beats, og digital støy utforsker han toner og teksturer som sammen skaper et rikt og detaljert lydlandskap, alltid med et skarpt fokus på struktur, rytme og melodi.

Erik K. Skodvin improviserer og jobber rundt lydteksturer og atmosfærer for å skape ett surrealistisk og melankolsk landskap. Han har gitt ut flere skiver under aliasene Svarte Greiner og Deaf Center og liker ellers Lynch filmer, lyskilder og hogging av ved. “

Elin Øyen Vister er lydkunstner og komponist. Hun jobber fortiden med et lydkart /soundscape over Kjerringøy som skal bli en permanent lydinstallasjon for Zahl-fjøsen galleri på Kjerringøy. Elin bearbeider lydopptak gjort i naturen og også mer urbane strøk og skaper stemningsfull ambient musikk. Hun jobber mye med klang og ressonanse. Musikalske elementer får også slippe til og hun leker seg med rommet mellom det konkrete og det abstrakte.

Lenker:

www.openform.no