Baby Dee, Cinema of Spirits & DJ Too Many Girls

Baby Dee kom med pomp, prakt og piano till FemmeBrutal i våren 2013, sammen med Little Annie, aka Annie Anxiety. De bød på en kabaret av en annen verden og vi gleder oss stort til at Baby Dee nå skal gjeste oss solo.

Med piano, livshistorier, statements og rødvinsrøde lepper byr Baby Dee på et fengende show. Hun begynte sin karriere gjennom å opptre på gater og torg, for å senere begynne å spille orgel i den katolske kirken(!) og har opp igjennom årene laget musikk med blant annet Antony and the Johnsons, Current 93 og The Dresden Dolls.

Banjospillende Cinema of Spirits (Stein Henning Berg) lager det han selv kaller «art folk», og kommer til oss som support for Baby Dee. Se fram til en helakustisk konsert, der følelser blandes med mørke og lys. Konstraster uten ende, men også trygghet som nesten er å ta og føle på. Det er androgynt, vakkert og sårbart.

Mellom slagene og etter konsertene er det DJ Too Many Girls som spiller opp til dans.

Facebook-eventen finner du her.