Blårollinger & Lille Botsen presenterer: Majãz

Bli med Blårollingene og Lille Botsen på konsert i det fri, med musikktradisjoner fra Midtøsten! Denne utendørskonserten er gratis og passer for hele familien.Lille Botsen Amfi finner du ved lekeplassen i parken, ved siden av Botsen sjøl.

Innslipp til konsertområde skjer fra klokken 13:00, konserten starter snarlig etter det.

MAJÃZ er et Oslo-basert band som spiller en unik blanding av musikkstiler forankret i de lange Midtøsten-tradisjonene, inkludert taraab, shaabi pop, dabke, sufi og moderne folkjazz. Gruppen består av 6 musikere fra Syria, Palestina, Belgia, Slovakia og Norge, og har 3 musikere med bakgrunn i klassisk arabisk musikk og 3 jazzmusikere fra Norges Musikkhøgskole.

Majãz ble etablert i 2016 og har spilt en rekke konserter og opptrådt på etablerte scener, inkludert Mandaljazz, Victoria Nasjonal Jazzscene og Oslo Kulturnatt.Med sin mangfoldige kulturelle og musikalske bakgrunn, har Majãz brakt sin egen særegne vri på dabke, samtidig som man forblir tro mot kjernen i de gamle tradisjonene. Bandets sett består av Jobi og Neshle, to dabke-stiler fra Irak og Palestina, som skiller seg ut for deres energiske og muntre karakter.

I samarbeid med Slipp Botsen Fri, Nordic Black Theatre & Caféteatret og Konsertforeninga, med støtte fra Kulturrådet og Oslo Kommune.

Lignende konserter