Blårollinger på Mir: Kyllingen som ikke kunne synge

Blårollinger på Mir presenterer «Kyllingen som ikke kunne synge»!

MIR søndag 8. april, konsertstart 13:00 (dørene åpner 12:00).

«Kyllingen som ikke kunne synge» er en historie om den fisefine kyllingen som er lei av det skitne livet på bondegården. Han drømmer om å en dag få bo på selveste slottet. Dette vil han få til ved å smelte kongens hjerte med vakker sang. Problemet er at kyllingen ikke kan synge. I løpet av konserten vil trioen Lekerommet introdusere dere for mange rare og fine dyr i mange rare og fine musikksjangre. Blant annet treffer vi en forelska rev, et selvopptatt ekorn og salsadansende kuer!

Trioen møttes på jazzlinjen ved Griegakademiet og skrev konserten til Festspillene i Bergen i 2014. Senere har den blitt spilt på Bajazz, Nattjazz, turnert Hordaland og gjestet scener på østlandet. 24.mars ble musikken gitt ut på CD der det fysiske eksemplaret har en booklet med fantastiske illustrasjoner av Marie Hjelmerud. Forestillingen består av kun egenskrevet tekst og musikk for barn ca 2-6 år og varer i 40 minutter.

Karoline Wallace – vokal, synth, ukulele, kalimba
Håvard Funderud – trombone, synth, vokal, piano
Petter Asbjørnsen – kontrabass, vokal

Blårollingene står som vanlig for topp stemning og salg av vafler, saft og kaffe i kiosken.

Det koster 50 for barn (de under 2 går gratis) og 100 for voksne.

Støttet av Oslo Kommune og Norsk kulturråd.