Blårollinger: PLOPP

Plopp tar barn på alvor, og serverer spreke, egenkomponerte rockelåter med tekster tilrettelagt for aldersgruppen 3 til 10 år. PLOPPs musikk og tekster skal låte rock og fett, og fenge store og små. PLOPP ønsker å gi barn den samme opplevelsen som voksne har på rockekonsert.

Det blir sanger om venner, sommeren, elbil, hvordan man teller på forskjellige språk, bursdag, lus og om at alt det gode starter på P – pizza, pølser, yeh yeh yeh! Lyden er tilpasset små ører, med opplevelse av ekte rockekonsert. I tillegg blir det barnas beat for beat (mini-Idol) hvor barna får komme opp og synge kjente barnesanger i rockedrakt.

Siden oppstarten i 2010 har PLOPP spilt over 700 konserter i konserthus, på festivaler, på turneer for Rikskonsertene og Den kulturelle skolesekken. PLOPP drar fulle hus, og pressen fullroser konsertene hvor musikken, barn og familien er i fokus. Tilbakemeldinger tyder på at de voksne koser seg like mye på PLOPP-konsert som barna.

PLOPP har gitt ut to plater: «Skumle tøfler» og «Bursdag». Platene har solgt meget godt, og responsen fra både barn og voksne har vært strålende. Det har blitt stor allsangfaktor grunnet heftig platesnurring i biler og barnerom.

Dørene åpner kl. 12, konsertstart 13:00
Bill. kr. 50,- (barn over 2 år) / 100,- (voksne)
Fri aldersgrense