Blow Out! Aftermath

Fordi du ikke kan få nok, blir det et smør-på-flesk etterspill for Blow Out!-jublieet på Mono på søndag.

Gibbs / Rempis / Nilssen-Love trio

Dave Rempis – Saksofoner

Melvin Gibbs – Bass

Paal Nilssen-Love – Trommer

Og klar til å slå siste spikeren inn i kista, der både levra og hørslen din ligger klar til kremering, står en power trio bestående av den amerikanske bassisten Melvin Gibbs, som – for ikke å glømme hans eget band Elevated Unity og at han er kreditert på ca. 50.000. plateutgivelser – har spilt i fuckings Rollins Band (!). Sammen med seg har han et par karer som ikke står tilbake for Henry sjøl når det kommer til musikalsk råskap; landsmannen saksofonist Dave Rempis (bl.a. Vandermark 5 og Ingebrigt Haker Flaten-quintet) og Blowouts egen tvilsomme onkel, trommis Paal Nilssen-Love, kjent fra Atomic, The Thing og et utall andre grupper. Fytti katta.

Gorilla Ass Piano

Fred Lonberg-Holm – Cello

Per Zanussi – Bass

Ståle Liavik Solberg – Slagverk

Gorilla Ass Piano utgjøres av den amerikanske cellisten Fred Lonberg-Holm, som tidligere har trollbundet Mono med gruppa si Seval, bassist Per Zanussi (Trespass Trio, Zanussi 5 m.m.) og trommeslager Ståle Liavik Solberg (Motsol, VCDC osv.) Det er ikke godt å si hvem som er hvem av Gorillaen, Ass’n og Pianoet, men det vi kan si er at når frikern fra Chicago, hvitevaregrossisten fra Stavanger og godgutten fra Hamar trommer sammen så er det nøyaktig det Id er hypp på og Ego sier nei til på en søndag etter en skikkelig utblåsning onsdag, torsdag, fredag og lørdag.

Konsertserien Blowout er et samarbeid mellom Konsertforeninga og jazzmusikere i Oslo. Den ruller og går året igjennom, så sett sida vår som startside med en eneste gang.

Konsertstart 22.00

100 kr i døra