Blow Out! Akode + Hedtjärn / Hulbækmo

Isak Hedtjärn – klarinett/saksofon
Hans Hulbækmo – trommer

AKODE
Den smått legendariske britiske saksofonisten Alan Wilkinson har svingt hornet med både Chumbawamba og Peter Brötzmann. I AKODE spiller han med et knippe av våre kjæreste heimslige favoritter. Trommis Dag Erik Knedal Andersen, gitarist Kim Johannesen og kontrabassist Ola Høyer spiller i mange ulike sammenstillinger med de råeste på den skandinaviske jazzscena, både sammen og hver for seg. Her kan nevnes i fleng SAKA, Moon Relay og samarbeid med folk som Roger Turner og John Edwards. Vi forventer en eksklusiv musikalsk maktdemonstrasjon i hard frijazz på Blow Out.

HEDTJÄRN/HULBÆKMO
Den svenske klarinettisten Isak Hedtjärn er et nytt bekjentskap for oss, men varme anbefalinger og en rask kikk på lista over utøvere han har spiit med den siste tida gjør at vi med en svært god følelse i magen iniviterer ham til å eksperimentere videre hos oss. Hans Hulbækmo skal piske det til for Isak. Etter en strålende konsert på Blow Out! i juni er det på tide at han kommer tilbake, og vi er veldig glade for at han finner tid til å ta en tur på Løkka mellom turnering med blant andre Atomic og Broen.

Konsertserien Blow Out er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, støtta av kommunen og Kulturrådet.

Konsertstart kl 21:00