Blow Out! AKODE + Nude on Sand

Ola Høyer – bass

Kim Johannesen – gitar

Dag Erik Knedal Andersen – trommer

Den smått legendariske britiske saksofonisten Alan Wilkinson har svingt hornet med både Chumbawamba og Peter Brötzmann. I AKODE spiller han med et knippe av våre kjæreste hjemlige favoritter. Trommis Dag Erik Knedal Andersen, gitarist Kim Johannesen og kontrabassist Ola Høyer spiller i mange ulike sammenstillinger med de råeste på den skandinaviske jazzscena. Sammen vil de oppvise en eksklusiv musikalsk maktdemonstrasjon i hard frijazz på BlowOut før de invaderer England seinere i uka.

NUDE ON SAND

Jenny Hval – gitar & vokal

Håvard Volden – gitar

For noen små år sida innynda gitarist og vokalist Jenny Hval seg i alle musikkelskende hjerter gjennom pop-prosjektet rockettothesky. I gruppa Nude On Sand har hun slått seg sammen en annen gitarist, Håvard Volden, og sammen skaper de en slags fri folk. Det er fortsatt så vakkert at en kan begynne å grine, men likefullt flytende og snodig nok at vi oppreist kan slå fast at det hører hjemme på en tirsdagskveld på Mir og at det vil bli en fantastisk dobbelkonsert. Sjekk ut skiva deres som kom på SOFA music i år!