Blow Out & F/eks - Universal Indians & Joe McPhee + claire rousay

Universal Indians tar med seg Joe McPhee og kommer til oss på Kafé Hærverk!
Det er alltid høytidsstund når vi får høre Joe McPhee spille konsert, og når vi nå får høre han sammen med John Dikeman på sax, John Rune Strøm på kontrabass og Tollef Østvang på trommer må det bare bli veldig bra. I snart ti år har de jobbet med denne kvartetten, og vi kan forvente både intens og spirituell frijazz av ypperste merke.

Til dagens første sett er det med glede vi inviterer med vår søsterserie F/eks til å presentere claire rousay. Amerikanske claire rousay er opprinnelig perkusjonist og har de siste årene har gjort seg bemerket som lydkunstner og komponist, også langt utenfor de mer smale sirkler. Med feltopptak som hovedelement lager claire musikk som føles både personlig og nær, lun og åpen. Ambient med glimt i øyet, hvis det er en greie.

Dette blir nok fort en av de legendariske tirsdagene vi har blitt så glad i, så det er bare å glede seg!

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 19:00.
Billetter 200/150 (medlemmer)
Medlemsskap 300 (ink. handlenett så langt lageret rekker). Medlemskap kan du kjøpe her.

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune.

Lignende konserter