Blow Out! Andreas Wildhagen / Kasper Værnes + Ola Høyer / Anja Lauvdal

LES DETTE FØRST – ANGÅENDE SMITTEVERN OG – SPORING

• Du må oppgi navn og epostadresse. Dette for at vi skal kunne kontakte dere om det finnes mistanke om smitte og dere må i karantene. Vi sletter lista med navn og epostadresser etter 14 dager.
  • Ta kontakt med Konsertforeninga (kontakt@localhost) om du får påvist smitte etter konserten (opp til 14 dager etter konserten).
  • Ikke kom om du er syk!
  • Overhold smittevernsreglene inne i lokalet. Greier du ikke det kommer vi til å be deg om å gå.

Med det ute av verden: Velkommen til Blow Out! på Kafé Hærverk, tirsdag 2. juni!

OBS! – En kranglete visdomstann gjør at konserten med Håkon Kornstad flyttes til 30. juni. De som har kjøpt billett vil få en e-post om dette veldig snart

Visst finnes det en viss sjarm i å sitte hjemme, streame konserter og pimpe boksøl, men herrefred som vi har savna å kunne invitere til helt ordentlig konsert med live music, duggfriske halvliters tappa av fagfolk og ekte slarv med levende mennesker! Så vi drar litt på når vi først får lov.

KASPER SKULLERUD VÆRNES / ANDREAS WILDHAGEN

Kasper og Andreas levert i 2018 den strålende plata «Troposgrafien» og har besøkt Blow Out som duo både i 2013 og under fjorårets festival. Etter den konserten skrev John Hauknes blant annet dette for Salt peanuts*: «Vi får et Sturm-und-Drang sett fra de to som virkelig viser ekspressiviteten i denne musikken. (…) Dette samspillet gleder vi oss til å høre igjen» Det gjør vi også!

OLA HØYER / ANJA LAUVDAL

Bassist Ola Høyer er alltid en fryd å høre på, om det enn er med eklektiske rockere som Moon Relay, med stilreine frijazzere som AKODE, The Heath Death og Honest John eller i mer eller mindre esoteriske ad-hoc konstellasjoner. Kveldens duo med pianist / synthist Anja Lauvdal er en av de sistnevnte. Lauvdal har et navn som stadig oftere dukker opp der musikken både er smart og bra. En snakker her om grupper som Broen, Moskus, Torg, Skadedyr og Finity – for å ramse opp de faste konstellasjonene. Sjekk for all del ut skiva The Big Bounce, med tidligere Skrap-kollega Heida Karine Johannesdottir, som er rett rundt hjørnet.

Og igjen; hjertelig velkommen tilbake til Oslo sentrum, Hærverk, Blow Out! og alt.

I samarbeid med Konsertforeninga, støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune.