Blow Out - Ane Marthe Sørlien Holen + Landstrykere

Ole-Henrik Moe - bratsj

Tanja Orning - cello

///

Ane Marthe Sørlien Holen har i en årrekke gitt oss overraskende musikalske opplevelser i en rekke forskjellige kontekster. Arbeid med Ensemble neoN, The Touchables, Plexus Polaire og ikke minst slagverktrioen Pinquins har tatt henne verden rundt og hun har på veien utviklet et helt særegent tonespråk. Vi hørte sist på Blow Out da Pinquins møtte Christian Wallumrød, men denne tirsdagen er det altså soloformatet som gjelder.

///

Kari Rønnekleiv, Ole-Henrik Moe og Tanja Orning har samarbeidet i mange ulike konstellasjoner opp gjennom årene i det eksperimentelle musikkfeltet, men har nå startet et etterlengtet samarbeid. Trioen utforsker harmoniske grenseoverganger mellom overtoneharmonikk/spektralklang, ("perfekte") tempereringer, og tradisjonelle, harmoniske systemer, vestlige og ikke-vestlige, i nitidig, rått og finslipt klanglig arbeid gjennom en rik palett av spilleteknikker og klangfarger.

///

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.

Billetter 230/170 (medlemmer)

Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune. I samarbeid med Konsertforeninga.