Blow Out! Angharad Davies / Vilde Sandve Alnæs + Mazen Kerbaj solo

VILDE SANDVE ALNÆS – fiolin

MAZEN KERBAJ – trompet

ANGHARAD DAVIES / VILDE SANDVE ALNÆS
Fiolinist Angharad Davies er basert i London, der hun er å regne som en av husmusikerne på vårt favorittsted Cafe OTO. Hennes helt særegne hang til å preparere instrumentet på nye måter har gjort henne til en ekstraordinær utøver innafor friimproscena, og blant samarbeidspartnere vi kjenner her fra opptredener på Mir er Dominic Lash, Birgit Uhler og sjølsagt John Butcher.

Vilde Sandve Alnæs – også fiolinist – har vi tidligere møtt som en del av duoen Vilde & Inga. Hun er klassisk skolert, men heldigvis for oss fant hun en vakker dag for noen år sida ut at hun ville frike ut og spella jazz. Av folk hun har spilt med de siste åra bør nevnes Ivar Grydeland, Sidsel Endresen og Xavier Charles.

MAZEN KERBAJ SOLO
Det er sjeldent Blow Out! får besøk fra Libanon, men denne kvelden kommer trompetist Mazen Kerbaj, via Tyskland, og snur denne trenden. Kerbaj er av de viktigste drivkreftene på den imponerende vitale frijazz-scena i Beirut, og er forøvrig en særs habil tegneserieskaper og maler. Han har spilt med internasjonale og gode navn som Mats Gustafsson, Martin Küchen, Axel Dörner og Joe McPhee, men hos oss i kveld klisser han til med et solo-sett.

Sjekk nettet:

Konsertserien Blow Out! er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, støtta av kommunen og Kulturrådet.

150 / 100 (medlem).

Bli medlem! Som medlem i Konsertforeninga får du rabatt på Blow Out og hos andre arrangører tilknyttet Norsk jazzforum (deriblant Nasjonal jazzscene). Medlemskap for 2017 koster 350 (inkluderer kveldens konsert) og kan kjøpes i døra (vi tar kort).

Foto: Tim Parkinson