Blow Out! - Archer + Voutchkova / Thieke duo

VOUCHTKOVA / THIEKE DUO

Biliana Voutchkova - fiolin og stemme
Michael Thieke - klarinett

Archer er et nytt superband. De har sendt oss denne beskrivelsen: "Sammen utforsker de nye musikalske landskap i brytningspunktet mellom jazz, samtidsmusikk, punk og noice. Musikken er fritt improvisert og høyst interaktiv, der energi, uforutsette hendelser og abstraksjoner driver det musikalske forløpet fremover. Utvidede teknikker og andre forvrengninger gir musikken et industrielt preg." Vi ville kanskje sagt det på en litt annen måte, men at det blir fett og høyenergisk hersker det ingen tvil om!

Biliana Voutchkova og Michael Thieke er begge sentrale musikere på den herlige improscenen i Berlin, hvor noen sentrale samarbeidspartnere er Magda Mayas, Michael Zerang og Håvard Wiik. Sammen har de utforsket mikrotonalitet og intenst dynamiske soundscapes i duoformatet siden 2011, og vi er ekstatisk begeistret over å få de til tirsdagsimpro'n på Hærverk.

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.
Billetter 220/160 (medlemmer)
Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune.

Lignende konserter