Blow Out! – Beam Splitter + Trespass trio

Henrik Nørstebø Munkeby – trombone
Audrey Chen – vokal

TRESPASS TRIO

Trespass Trio er intet mindre enn klassisk Blow Out-materiale, og besøkte oss første gang da serien blei kalt «Death Jazz», og bodde på Mono.

Saksofonist Martin Küchen er også blitt en gjenganger på Blow Out. Med salig fryd minnes vi konserter med All Included, The Heat Death, Three Babies og ulike ad-hoc prosjekter. Når den svenske saksofonisten ikke spiller hos oss på Mir er han en hyperaktiv komponist og musiker som holder det nede med de råeste navna scena kan vise til, både i studio og på veien.

Trommis Raymond Strid er heller ingen førstereisgutt. Han har vært en bærende konstruksjon både på den svenske, og internasjonale scena, gjennom mange Riksdagsperioder, ikke minst gjennom den formidable gruppa Gush.

Per Zanussi er også en av herværende konsertseries nærmeste venner og udiskutable favoritter, befesta gjennom fantastiske opptredener med f.eks. Zanussi 5 og Interlocutor, for å nevne noen få. Vi snakker gammalskole-frijazz av ypperste merke; sjekk ut skiva «The spirit of Pitesti» bandet ga ut tidligere i år.

BEAM SPLITTER

Trombonist Henrik Munkeby Nørstebø har for tida et bein solid planta i Berlin, men tar seg heldigvis for oss en tur til gamlelandet i blant. Han er på hugget for tida, med Lana Trio, det skeve storbandet Skadedyr og ikke minst som soloartist – for å nevne noe. De siste par åra har han operert stadig oftere i duo med vokalist Audrey Chen.

Kinesisk-amerikanske Chen er behørig skolert både som cellist og stemmekunstner, men greiene hun har holdt på med det seineste tiåret lærer du ikke på noen utdanningsinstitusjon. I tillegg til utstrakt virke som solist har hun samarbeida med gromfolk som Phil Minton, Joe McPhee og Nate Wooley. Vi gleder oss vilt, og korter ned tida med å klø oss i hue over hvordan en «beam splitter» egentlig funker i fysikkens verden.

Generér treff på folk sine nettsider under her:

Martin
Per
Henrik
Audrey

Konsertserien Blow Out! er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, støtta av kommunen og Kulturrådet.

150 /1oo

Musikken starter 21:00