Blow Out! - Berman / Roebke / Johansson + Myhr / Orning

Sven-Åke Johansson - trommer

Helga Myhr - hardingfeler og stemme
Tanja Orning - cello

Det er en ny tirsdag og sannelig får vi ikke besøk fra både fjern og nær denne gangen også.
I 2018 hadde vi besøk av Josh Berman og Jason Roebke som spilte en fantastisk konsert sammen med Paul Lytton. Når ikke er på turné i Europa holder de frijazzen ekte hjemme i Chicago der de begge er sentrale musikere på scenen. Denne gangen har de med seg ingen ringere enn Sven-Åke Johansson. Svensken som gjorde Berliner av seg i 1968 har spilt med alt som kan krype og gå på den tyske scenen, men samarbeidene Peter Brötzmann og Peter Kowald er spesielt verdt å merke seg, for ikke å snakke om Globe Unity Orchestra.

Kveldens første sett kommer fra Helga Myhr og Tanja Orning. Hver for seg setter de sitt preg på en lang rekke prosjekter hvor Morgonrode og Asamisimasa er naturlig å trekke frem. Som duo har de blitt en favoritt på Oslos scener for improvisert musikk, og vi gleder oss stort til å høre de igjen.

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 19:00.
Billetter 200/150 (medlemmer)

Medlemsskap 300 (ink. handlenett så langt lageret rekker). Medlemskap kan du kjøpe her.

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune. I samarbeid med Konsertforeninga.