Blow Out! Chicago Connections (Nick Mazzarella / Tollef Østvang) + Hilde Marie Holsen

CHICAGO CONNECTIONS

Nick Mazzarella – sax

Tollef Østvang – trommer

HILDE MARIE HOLSEN SOLO

trompet

CHICAGO CONNECTIONS

Tollef Østvang besøkte oss med en kvartett-inkarnasjon av Chicago Connections for et par år sida. Da lovte vi «øs-pøs fuckings frijazz», et løfte som blei innfridd til overmål. Nå er Østvang tilbake med en duo-variant, der han har selskap av en annen chiagee, Nick Mazzarella. Han spiller ellers med en rekke bra folk som Blow Out! kjenner fra tidligere, f.eks. Ingebrigt Håker Flaten, den allestedsnærværende Fred Lonberg-Holm og Frank Rosaly, som var innom så seint som for to uker sida. Videre kuraterer han ukentlig konserter gjennom utmerkede Anagram Series, som holder til på Elastic Arts i hjembyen.

Trommis Tollef Østvang er et gammalt bekjentskap, som vi har hilst på i knallband som All Included og Universal Indians, samt flere andre konstellasjoner, og ikke sjeldent med folk fra nettopp Chicago, Sjekk i den forbindelse ut skiva «Southern Sun», som kom før jul ifjor engang.

Vi tar få sjanser når vi gjentar løftet vårt.

HILDE MARIE HOLSEN

Hilde Marie Holsen debuterte som soloartist med en bejubla plate på velfortjent überkredible Hubro Music i fjor. Holsen spiller trompet, improvisert, elektronifisert og modulert etter alle kunstens regler. Hun farter ellers rundt, både aleine, og med kjenninger av oss, som Thomas Strønen. Hun er et navn vi garantert kommer til å høre mye til i åra som kommer, og det er ekstremt kult å ha henne på scena på Mir for første gang.

Sjekk ut hjemmesider her:

Nick: http://www.nickmazzarella.com/

Tollef: http://www.tollefostvang.com/

Hilde Marie: http://www.hildeholsen.com/

Konsertserien Blow Out! er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, støtta av Kommunen og Kulturrådet.

Følg Blow Out! på Facebook og Twitter

Foto: Kristin Linnea Backe