Blow Out! Chris Corsano solo og Mahall / Christiansen / Høyer / Rasmussen

CHRIS CORSANO SOLO

Amerikanske Chris Corsano er en føkkings rå trommselager. Ofte å finne i duo med saksofonist Paul Flaherty, men også iblant med såpass forskjelligartede navn som Evan Parker, Sunburned Hand of the Man, Six Organs of Admittance, Kim Gordon og Thurston Moore – for ikke å nevne Björk (!). De som husker så langt som tre år tilbake vil også huske en forrykende konsert på Mono med heavyjazzerne i Dimension X. På Mir stiller Corsano på egenhånd, men denne konserten er garantert ikke belemra med daupunkter av den grunn.

MAHALL / CHRISTIANSEN / HØYER / RASMUSSEN

Rudi Mahall – bassklarinett
Kasper Tom Christiansen – trommer
Ola Høyer – kontrabass
Mette Rasmussen – saksofoner

Andre konsert ut denne kvelden er en nennsomt sammenraska bukett av frijazzister. Den tyske klarinettisten Rudi Mahall har gjesta BlowOut tidligere, med gruppa Koeningsberg 5. I kveld står han sammen med norskingen Ola Høyer og danskene Kasper Tom Christiansen og Mette Rasmussen. Saksofonist Rasmussen har den siste tida bidratt til å øke Brutto Nasjonal Lykke-kvotienten i landet gjennom bandet Dance of the Flight Attendants, mens trommis Christiansen gjennom de siste åra har blitt et av de mest interessante unge navna på den danske frijazz-scena. Dette blir en fargesprakende improkveld med glimt i øyet. Hør Hør!

Mer informasjon: https://www.konsertforeninga.no/
Billetter: 100kr (50kr for medlemmer)