Blow Out! Corsano / Thomas / Marhaug + Cortex

Chris Corsano – trommer

Clayton Thomas – kontrabass

Lasse Marhaug – elektronikk

Med all respekt til Akser Jazzklubbs danskebåtcruise, neste gjeng ut blir nok invitert dit med det første. Amerikanske Chris Corsano er av de råeste trommisene der ute, og vi husker ennå hvordan han under en solokonsert i fjor spilte en slått på skarpen med bue (!). Ellers har vi kunne digge Corsano med band som Dimension X, når han ikke spiller med folk som Kim Gordon, Thurston Moore og Björk (ja, hun, ja…). På turne sammen med Corsano er bassist Clayton Thomas. Han har også vært på besøk hos BlowOut før, og det er like koselig hver gang. Thomas er opprinnelig fra Australia, men har bosatt seg i Berlin som alle andre, der han pleier omgang og lager søt musikk med de råeste navna i scena. Lasse Marhaug trenger vel neppe noen introduksjon for folk som har vært ute en vinterkveld før. Støykunstner, heavyrocker, grafiker og nå også forelegger – Marhaug er alt sammen, og det er alltid med skrekkblanda fryd vi bevitner at han skrur sammen de elektroniske doomsday device’ne sine på Mir.

CORTEX

Thomas Johansson – trompet

Kristoffer Alberts – saksofon

Ola Høyer – kontrabass

Gard Nilssen – trommer

Cortex er gullungen til trompetist Thomas Johansson. Sist vi så ham var kun for to uker sida med den eminente enseblet The Way Ahead. Med Cortex snakker vi om top nice old school frijazz, med tydelig referanser til de gamle mesterne fra 60-åra. Med i crewet er saksofonist Kristoffer Alberts, som stayerne på Mir kjenner fra f.eks. SAKA og kontrabassist Ola Høyer, som i tillegg til å spille i et utall konstellasjoner har vært hos oss med bl.a. The Heath Death og AKODE. Fra Telemarks administrative hovedsete, Skien, kommer trommeslager Gard Nilssen. Mange har sett ham rocke shit med PUMA, Humvee, Bushman’s Revenge og Lord Kelvin – og vi gleder oss til at hele denne gjengen skal ta det bort med Cortex.

Se så fin den nye plata dems er:

Sjekk ut folk på verdsveven:

Gard Nilssen: www.myspace.com/gardnilssen

Kristoffer Alberts: www.myspace.com/581090823

Thomas Johansson: www.thomasjohansson.no

Chris Corsano: cor-sano.com

Clayton Thomas: doubleclayton.blogspot.no

Lasse Marhaug: www.lassemarhaug.no

Blow Out! er støtta av både Norsk Kulturråd, FFUK og Oslo Kommune.