Blow Out! Doneda / Myhr + Chris Corsano solo

Adrian Myhr – kontrabass

Chris Corsano – slagverk og elektronikk

CHRIS CORSANO

Trommis Chris Corsano vifter iblant stikkene ut i mainstream-verden, som turnétrommis for sjølveste Björk (!). Vi sære frijazz-folk vil dog løfte fram hans meritter i band som Dimension-X, for ikke å glømme formidable soloopptredener og ulike ad hoc konstellasjoner av utsøkt kaliber, ikke minst duoen med saksofonist Mette Rasmussen. Han har spilte også en fortryllende solokonsert for oss på Mir tilbake i 2011, og vi gleder oss stort til et gjenhør.

MICHAEL DONEDA / ADRIAN MYHR

Michel Doneda og Adrian Myhr har spilt akustisk fri-impro sammen i mange år, men oftest med flere på laget. Dette duo-samarbeidet er et nytt prosjekt og med denne besetningen vil de utforske klang- og lydmulighetene i et mer nakent lydbilde enn tidligere.

Michel Doneda er fra Frankrike og har vært aktiv på den europeiske improvisasjons-scenen i mange tiår. Han har tidligere arbeidet med hotte folk som bl.a. Le Quan Ninh, John Zorn, Fred Frith.

Adrian Myhr er en bassist bosatt i Oslo og aktiv i band som Oker, Lindvall/Myhr/Gismervik, Bansal Band, for ikke å glømme Bergljot, som vi har stifta bekjentskap med på Blow Out! for et par år sida.

Konsertserien Blow Out! er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, støtta av kommunen og Kulturrådet.

Konsertstart klokken 21:00.

Bli medlem! For 300,- får du kveldens konsert pluss rabatter resten av året. Les mer her