Blow Out! Draksler / Butcher / Solberg + John Edwards solo

JOHN EDWARDS SOLO
– kontrabass

DRAKSLER / BUTCHER / SOLBERG

Pianist og komponist Kaja Draksler forlot i ung alder den slovenske landsbygda til fordel for Amsterdam, der hun raskt blei sugd inn i byens alltid vibrerende impro-scene. De seinere åra har blant mye annet bragt med seg samarbeid med Blow Out!-favoritter som Terrie Ex (skive kommer på nyåret!) og Martin Küchen, og ikke minst etablering av hennes egen oktett De Bijloke. Besøk hjemmesida hennes her: http://www.kajadraksler.com

Den engelske saksofonisten John Butcher har vært hardcore frijazzer sida tidlig åtti. Siden da har han spilt med alle de store navna sjangeren kan vise til, deltatt på et fjell av utgivelser og i en lang rekke mer eller mindre faste grupper. En av de faste samarbeidene de siste åra har vært med vår egen Ståle Liavik Solberg, som tar plass bak batteriet denne kvelden.

Ståle Liavik Solberg er ikke bare en enkel trommis fra innlandet, men booker også Blow Out!-konsertserie og festivalet året rundt. Ellers turnérer han jevnlig med likesinnede fra inn- og utland. En av flere höydare fra inneværende år er skiva «Fictional Souvenirs» han ga ut med John Butcher og Pat Thomas. Sjekk den ut!

JOHN EDWARDS SOLO

Bassist John Edwards er et viktig omdreiningspunkt for den særs vitale friimpro-scena i London, og i den seineste tida har en kunnet oppleve ham sammen med stødige folk som Louis Moholo-Moholo, Peter Brötzmann og senest på årets Blow Out!-festival sammen med Sophie Agnel og Steve Noble. Han er også en forrykandes soloutøver, noe han får sjansen til å bevise på Hærverk denne kvelden.

Konsertserien Blow Out! er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, støtta av kommunen og Kulturrådet.
Musikken starter 21:00

Konsertserien Blow Out! er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, støtta av Kulturrådet og kommunen.

Billetter: 170 / 120 (medlemspris)
Medlemskap (inkluderer konsertbilletten): 350 / 150 (student).

Bli medlem!
Som medlem i Konsertforeninga får du alltid rabatt på Blow Out, samt på de fleste andre konsertseriene våre. Du får også medlemsrabatt på Nasjonal jazzscene, Kampenjazz, Cosmopolite og andre klubber som er er medlem av Norsk jazzforum.

Kjøp medlemskap på forhånd: