Blow Out! Elliott Sharp / Andrew Wilhite + Axel Dörner / Andreas Røysum

Blow Out! Improvisert musikk annenhver tirsdag på Mir:

ELLIOTT SHARP – gitar
JOHN ANDREW WILHITE – bass

AXEL DÖRNER – trompet
ANDREAS RØYSUM – klarinett

ELLIOTT SHARP / JOHN ANDREW WILHITE

Det ligger an til to fine sett med «relativt-ung-møter-ikke-fullt-så-ung» denne kvelden. Multiinstrumentalist, men for denne anledninga gitarist, Elliott Sharp har fra sin base i New York i over fire tiår virka i en lang rekke sjangre og med en breid vifte av folk, som legendariske Masters Musicians of Jajouka via Kronos Quartet til Steve Buscemi og Debbie fuckings Harry (!). Han er dog ikke finere på det enn at han tar turen innom Mir en tirsdag for å spella litt friimpro med oss dødelige, i dette tilfelle representert ved sambygding og bassist John Andrew Wilhite

Wilhite har de siste åra bodd og studert i Oslo, hvor han også har blitt en del av frijazzscena gjennom komposisjoner for Ultimafestivalen, sin rolle som kurator for Ila Fysikalske og ikke minst gjennom stadig mer utstrakt konsertvirksomhet med habile utøvere fra fjern og nær. Sjekk i dette henseende ut kvintetten Bicipital Fine slapp sin første skive i fjor høst.

AXEL DÖRNER / ANDREAS RØYSUM

Kveldens andre duo består av to folk vi kjenner fra før. Andreas Røysum behersker en rekke instrumenter, men oftest ser vi ham med klarinett. Han har involvert seg i en rekke kule ting her i byen de siste åra, og er stadig å se både som solist og i samspill med musikanter fra øverste hylle, hvor av de hotteste prosjektene i skrivende stund inkluderer duoer som Increase og Målbrott, og magiske Miman. Han skal også ha honnør for å ha initiert Motvind-festivalen, som går i rette med et kulturliv som i økende grad gjør seg avhengig av sponsing fra dirty bransjer som olje og våpenindustri.

Den tyske trompetisten Axel Dörner er en bejubla improvisatør som i snart to tiår spilt en viktig rolle på den eksperimentelle scena i Berlin. Han har besøkt Blow Out! flere ganger gjennom åras løp, og blant flere minneverdige øyeblikk bør nevnes konserter med band som The Electrics, Koeningsberg 5, samt en rekke mer eller mindre bestandige konstellasjoner. Dörner har ellers samarbeida med pretty much alle de fete folka du kan komme på og det er en udelt glede å ønske ham velkommen tilbake.

Skjekk ut hjemmesidene til folk:

Axel: axeldoerner.org/
Elliot: www.elliottsharp.com/
Andrew. http://johnandrew.no/

Dører 20:30 / konsertstart 21:00.

Billetter: 170 / 120 (medlemspris)
Medlemskap (inkluderer konsertbilletten): 350 / 150 (student).

Bli medlem!
Som medlem i Konsertforeninga får du alltid rabatt på Blow Out, samt på de fleste andre konsertseriene våre. Du får også medlemsrabatt på Nasjonal jazzscene, Kampenjazz, Cosmopolite og andre klubber som er er medlem av Norsk jazzforum.

Kjøp medlemskap

I samarbeid med Konsertforeninga, støttet av Oslo Kommune og Norsk Kulturråd.

wwww.konsertforeninga.no