Blow Out! – Emmeluth/Lauvdal/Johannesdottir/Buck + Lasse Marhaug

Lasse Marhaug – platespiller og elektronikk

Sommeravslutning!

EMMELUTH / LAUVDAL / JOHANNESDOTTIR / BUCK

Sentralkomiteen/Arbeidsutvalget i Blow Out! tar seg en aldri så liten ferie, før vi alle sees igjen til festival 14. august. Men først skal sommeren jazzes grundig inn ved å bryte alle kunstens regler på Hærverk.

Den danske saksofonisten Signe Emmeluth har undertiden gjort Osloborger av seg. Hun har det foregående året etablert seg med egen sekstett og har tidligere besøkt oss med bl.a. Owl, XAO, Pan Scan Ensemble og opptil flere ganger inneværende sesong med håndplukka utøvere fra de øvre hyller.

Pianist / synthist Anja Lauvdal har et navn som stadig oftere dukker opp der musikken er smart og bra. En snakker her om grupper som Broen, Moskus, Torg og Skadedyr – for å ramse opp de faste konstellasjonene. I de ovennevnte gruppene og finner en også hennes makker fra den nå hengangne duoen Skrap, tubaist Heida Johannesdottir – så også på scenen hos oss i kveld.

Trommis Tony Buck er vel den som trekker opp gjennomsnittsalderen i denne buketten noe. Han har oppnådd en ikke ubetydelig kultstatus gjennom den australske impro/krautgruppa The Necks, som kan notere seg over 30 år på veien. Han blir regna som en av de ypperste musikerne landet der under kan vise til og av andre nevneverdige prosjekter han har stikkene sine i er SPILL og Transmit, begge med Magda Mayas og Glacial med David Watson og sjølveste Lee Ronaldo fra Sonic Youth.

LASSE MARHAUG

Marhaug har gjennom mer enn 20 års (mer eller mindre) muskalsk virke etablert seg som en av de mest kompromissløse og banebrytende utøverne innafor norsk støy og friimpro. Av et tresifra antall utgivelser og prosjekter kan trekkes fram samarbeidet med Paal Nilssen-Love, Merzbow og nå nylig Moe.

Denne kvelden tar han med seg platespiler og unevnelige dingser for et solosett. Vi ser fram til en kveld med lutter glede, liflig musikk og et kyss eller to i en yrende dans. Velkommen!

Sjekk ut folk på nett:
Tony Buck: http://tony-buck.com/
Lasse Marhaug: http://lassemarhaug.no/

Musikken starter 21:00

Konsertserien Blow Out! er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, støtta av Kulturrådet og kommunen.

Billetter: 170 / 120 (medlemspris)
Medlemskap (inkluderer konsertbilletten): 350 / 150 (student).

Bli medlem!
Som medlem i Konsertforeninga får du alltid rabatt på Blow Out, samt på de fleste andre konsertseriene våre. Du får også medlemsrabatt på Nasjonal jazzscene, Kampenjazz, Cosmopolite og andre klubber som er er medlem av Norsk jazzforum.

Kjøp medlemskap på forhånd: