Blow Out! Festival: Lørdag

Sommerens høydepunkt for alle musikalsk frilynte festivalgjengere!

Festivalen er onsdag, torsdag, fredag og lørdag på Mir med fire sett hver kveld, i tillegg til en matiné på lørdag.

På Mir begynner musikken kl 20:02

LØRDAG 20. AUGUST

Sten Sandell Trio (Sten Sandell / Elsa Bergman / Paal Nilssen-Love)

Andrea Parkins solo

Gartmayer / Ernst / Dieb 13 (Susanna Gartmayer / Katharina Ernst / Dieb 13)

PARTY!

STEN SANDELL TRIO

Sten Sandell hadde gang i den på fredag på GUSH, og stiller i dag med sin egen og sagnomsuste trio. Heller ikke Paal Nilssen-Love burde ikke trenge noen nærmere presentasjon. Fresh off the train from Stockholm er dog bassist Elsa Bergman. Oppmerksomme venner av Konsertforeninga vil ha lagt merke til henne da hun spilte på Mir med Anna Högbergs Attack ifjor, eller så seint som for et par uker sida, da hun opptrådte med vår nære vennskaps-konserserie Gutvik Ukentlig.

ANDREA PARKINS SOLO

Amerikanske Andrea Parkins har akkurat blitt ferdig å re-preparere trekkspillet sitt etter matinéen tidligere idag og kjører et solosett.

GARTMAYER / ERNST / DIEB 13

Østerriker og klarinettist Susanna Gartmayer møtte vi i går, og denne kvelden stiller hun med en rimelig ustreit trio som har har hold det ekte en god stund. For enkelhets skyld kaller vi Katharina Ernst trommis, også hun med base i Wien. Hun har så langt vært involvert i innspillinger, happenings og konserter i opptil flere verdensdeler, med kjentfolk som Ken Vandermark og Ab Baars – og også med folk vi gjerne skulle kjent – som Chicks On Speed.

Bak artist navnet Dieb 13 finner en Dieter Kovačič, som har lagd lyd med platespiller og laptop sammen med Blow Out-godkjente musikere som Mats Gustafsson og John Butcher.

FINALEBAND 2016!

Festivalledelsen holder foreløpig korta tett til brystet hva angår festivalavslutninga i år. Vi kan imidlertid vise til samtlige foregående festivaler idet vi lover at stemninga kommer til å stå i og over taket

Meld din interesse på Facebook

Kjøp billetter via Platebutikken Tiger