Blow Out! - Frode Gjerstad Trio + Miman

Andreas Røysum - klarinetter
Egil Kalman - kontrabass & synth

Frode Gjerstad Trio

Siden 1998 har Frode Gjerstads norske trio turnert hele verden rundt, og aktiviteten har vært svært kontinuerlig hele veien. I 2010 kom Jon Rune Strøm inn og overtok som bassist i bandet, og trioen har besøkt USA, Sør-Amerika, Japan, Australia/New Zealand flere ganger, i tillegg til å ha gjennomført omfattende turnéer i Norge og Europa. Bandet har gitt ut en rekke plater, både som trio og med ulike gjester. Den siste i rekken er Frode Gjerstad Trio + 1 – «Forgotten City» på PNL Records, med trioens opprinnelige bassist - Øyvind Storesund som gjest.

Miman

Miman er et fritt improviserende band bestående av Hans Kjorstad, Andreas Røysum og Egil Kalman. Hver for seg sysler de med alt fra fra frijazz til folke-, samtids- og elektronisk musikk, og har latt seg i høre i band som Sanskriti Shrestha Avatar, Kjorstad Brothers, Billy Meier, Titta Jag Flyger og Increase i tillegg til i samarbeid med folk som Håkon Thelin, Frode Haltli, Christian Wallumrød, Kresten Osgood, Frode Gjerstad, Axel Dörner og Tobias Delius.
Som trio skaper de tre distinkte stemmene en organisk lyd hvor det tonale og det teksturelle smelter sammen med det akustiske og det elektriske; hvor stilarter og tidsaldre går i oppløsning.

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.
Billetter 200/150 (medlemmer)
Medlemsskap 300
Kjøp medlemskap her:

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune.