Blow Out! Gutvik / Marhaug / Mølstad + Lemur

Ketil Gutvik: Gitar
Lasse Marhaug: Elektronikk
Børre Mølstad: Tuba

Boom Boom! Allah og Herregud! Det blir prustet (hva nå det er?), peset, gryntet og blåst mye på Mir om dagen, og denne tirsdagen føyer seg lett inn i rekken av dritbra konserter i regi av Blow Out!. Musikantene har du sikkert hørt hver for seg før, men sammen blir de en gavepakke Blow Out verdig. Komboen av Mølstads drivende tubaspill, Gutvik eklektiske gitaronani og Marhaugs infernalske støy kommer til å rense godt opp i øregangene og åpne det tredje øyet ditt for godt. Du husker kanskje den elleville jubelen som hang i lufta etter at trioen spilte på fjorårets Blow Out!-jubileum. Nå har du sjansen igjen. Ta med 1000 kroners-proppene og danseskoa for jøje meg så fett dette blir!

LEMUR – Grenager/Habbestad/Tafjord/Duch

Lene grenager: Cello
Bjørnar Habbestad: Fløyte
Hild Sofie Tafjord: Horn
Michael Francis Duch: Kontrabass

Det andre orkesteret som går inn for landing på Lufthavna denne tirsdagen er som fintfolk å regne. Instrumenteringen får deg kanskje til å drømme om Middelalderfestivalen på Gotland, men nei, det blir lav trikot-faktor og høy kammermusikk-føring i det andre settet denne tirsdagskvelden. Lemur består består av noen av de beste improvisatørene fedrelandet har å by på. Sammen bobler de av stille poetisk intensite som ender i vakre lydlandskap, som til og med mor di kan like. Lemur som kvartett har eksistert siden 2006 og har siden det spilt en haug med konserter i Europa og samarbeida med folk som Paul Lytton, Julia Eckhardt, Mats Gustavson, osv. Kjenn din besøkelsestid og ta turen på Blow Out! og Mir tirsdag 14. februar. Sees der!