Blow Out! Håkon Kornstad solo + Cambien/ Callewaert/ Ring

Velkommen til Blow Out! på Kafé Hærverk, tirsdag 30. juni!

Flyttet du billetten din fra den 2. juni, da denne konserten opprinnelig skulle finne sted trenger du ikke foreta deg noe, vis bare denne billetten i døra.

HÅKON KORNSTAD SOLO

Fra siste halvdel av nittitallet var Håkon Kornstad, gjennom grupper som Wibutee, Atomic og med sin egen trio, en sentral del av en generasjon som revitaliserte den norske jazzscena. Mange av oss som var blitt bortskjemte med å høre ham improvisere og herje fritt, blei overraska da ryktene begynte å svirre om at han hadde meldt overgang til opera. Dette viste seg faktisk å være hold i, men Kornstad har aldri glømt sine røtter, og blåser denne kvelden støvet av den gode gamle saxen for å spille solokonsert på Blow Out.

JONAS CAMBIEN – PIANO

STAN CALLEWAERT – BASS

JOEL RING – CELLO

Belgisk jazz er bra representert i Oslo for tiden. På bare ett år doblet antall Belgiske jazzmusikere som er fast bosatt i Oslo seg, og de er nå hele to! På tide å få dem sammen på en scene.

Pianisten Jonas Cambien har vært i Oslo i over et tiår og er en viktig del av hovedstadens jazzmiljø, blant annet gjennom sin egen trio. Bassisten Stan Callewaert flyttet til Oslo for cirka ett år siden etter noen år København. I Belgia er han kjent fra knallsterke band som Donder og Lawaai, og dette blir hans debut på Blow Out!

De blir forsterket av fantastiske Joël Ring på cello, en ikke ukjent skikkelse i Oslos improkretser.

I samarbeid med Konsertforeninga, støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune.

Billetter: 170 / 120 (medlemspris)
Medlemskap (inkluderer konsertbilletten): 350 / 150 (student).

Bli medlem!
Som medlem i Konsertforeninga får du alltid rabatt på Blow Out, samt på de fleste andre konsertseriene våre. Du får også medlemsrabatt på Nasjonal jazzscene, Kampenjazz, Cosmopolite og andre klubber som er er medlem av Norsk jazzforum.

Kjøp medlemskap på forhånd:

I samarbeid med Konsertforeninga, støttet av Oslo Kommune og Norsk Kulturråd.