Blow Out! Hodgkinson / Zanussi / Solberg + Monday Duo

MONDAY DUO
KARL HJALMAR NYBERG – saksofon
VESLEMØY NARVESEN – trommer

Det er tøffe tak der ute, folkens. Det er kaldere og dyrere og regjeringa er blåere. De fleste nyttårsforsettene har røket, men ambisjonen om å benytte deg flittigere av byens kulturtilbud kan du fortsatt klamre deg fast i. Sjekk bare hva Blow Out! disker opp med denne ellers så mørke tirsdagskvelden i slutten av januar:

HODGKINSON / ZANUSSI / SOLBERG

Den engelske multiinstrumentalisten Tim Hodgkinson må sies å ha vært i bissnissen en stund. Han danna sagnomsuste Henry Cow med Fred Firth i 1968, og iallfall våre venner i Sort Kanal vil nikke gjenkjennende til «I Hate America» med bandet The Work, som han spilte i på 80-tallet. Siden har han fortsatt den uhemma eksperimenteringa i et utall konstellasjoner med både improviserte og komponerte ting. De av oss som er født litt for seint både for avantgarde-bølgen og postpunken husker iallfall settet hans med Konk Pack fra Blow Out-festivalen i 2016.

Denne kvelden stiller han med et par folk vi kjenner svært godt her fra nisseberget.
Ståle Liavik Solberg er i tillegg til å være impresario for denne stedegne konsertserie også trommeslager, som spiller konserter, og gir ut plater, med en halsbrekkende frekvens. Av høydepunkter de siste åra bør trekkes fram duoen hans med John Russell – og Will It Float? der de to spiller med John Edwards og Steve Beresford.

På laget er også bassist Per Zanussi, en av Blow Outs nærmeste venner og udiskutable favoritter, manifestert gjennom fantastiske opptredener med Trespass Trio, Interlocutor og Zanussi 3, 5 og mer, for å nevne noe.

MONDAY DUO

Monday Duo er et nytt bekjentskap, som vi gleder oss til å stifte. Saksofonist Karl Hjalmar Nyberg spiller med gode navn som Megalodon Collective, Trondheim Jazzorkester og Left Exit – i tillegg til å være en særs habil soloutøver.

Trommiser fra sørlandet har vi etterhvert gode erfaringer med. Veslemøy Narvesen representerer en av disse. Parallelt med jazz-greiene har hun ei trommestikke ute i popverdenen med gruppa Mall Girl, men tirsdag er det Monday Duo som gjelder. De har allerede rukket et par runder på veien, og vi gleder oss til de gjør en mellomlanding på Hærverk og Blow Out!

Sjekk ut ting på verdsveven:

Tim H: http://www.timhodgkinson.co.uk/
Ståle på Soundcloud: https://soundcloud.com/stllvkslbrg
Veslemøy på Soundcloud: https://soundcloud.com/hannahnv

Konsertserien Blow Out! er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, støtta av Kulturrådet og kommunen.

Billetter: 170 / 120 (medlemspris)
Medlemskap (inkluderer konsertbilletten): 350 / 150 (student).

Bli medlem!
Som medlem i Konsertforeninga får du alltid rabatt på Blow Out, samt på de fleste andre konsertseriene våre. Du får også medlemsrabatt på Nasjonal jazzscene, Kampenjazz, Cosmopolite og andre klubber som er er medlem av Norsk jazzforum.

Kjøp medlemskap på forhånd: