Blow Out! Instant Light/Daniel Meyer Grønvold + Golden Retriver

Morten Minothi Kristiansen – gitar
Brage Tørmænen – trommer

INSTANT LIGTH + DANIEL MEYER GRØNVOLD
En fusjon av banda Istant Light og Cunt Rash, bestående av støygitarist Daniel Meyer Grønvold, trommis Dag Erik Knedal Andersen og saksofonist Jørgen Mathisen. De er alle gamle kjenninger av the jazz police på Mir, både gjennom solokonserter og i ulike grupper. AKODE, The Heath Death, SAKA, Shagma, Humvee… lista er lang som som en 14 dagers ventetid mellom to Blow Out!-arrangementer. Kilder i Blitz-miljøet røper at trioen sto for en heidundrandes affære der nå i august, og vi ser fram til gode tre kvarter uten pustepauser når de inntar scena her i Toftes gate 69!

GOLDEN RETRIEVER
Tørmænen vil den distingverte musikk-Connaisseur kjenne fra duoer som Kniv & Pistol og Captain Random og også Healing Force som har annonsert både turné og plateutgivelse i løpet av veldig nær framtid. Trommeslageren henter elementer fra punk og noise like mye som den improviserte jazzen, og er også aktiv i ulike ad-hoc grupper og som solist, da ofte under navnet «Today We Kill, Tomorrow We Die». Denne kvelden står han i ledetog med gitarist Morten Minothi Kristiansen.

Kristiansen har i løpet av de siste åra jobba mye med norske så vel som afrikanske artister, og er en ledende kraft bak den årlige norsk-sør-afrikanske kulturutvekslingsfestivalen «The Edge of Wrong». Som musiker er han notorisk utro mot sjangerkonvensjoner og sammen med Tørmænen utgjør de duoen Golden Retriever.

Internett:

Morten Minothi Kristiansen: https://soundcloud.com/minothi
Brage Tørmænen: http://bragetormanen.wordpress.com/
Dag Erik Knedal Andersen: http://www.knedalandersen.com/
Daniel Meyer Grønvold: https://soundcloud.com/daniel-meyer-gr-nvold

Blow Out! er fornuftsekteskap, med tunge islett av kjærlighet, inngått mellom Konsertforeninga og jazzmusikere i Oslo.