Blow Out! Isach Skeidsvoll /Martin Mellem + AUK trio

Konsertstart presis klokken 18:30
Dører fra 18:00 - Kafé Hærverk åpner kl 17:00. Vask hender, hold avstand og bruk munnbind!

AUK
Henriette Eilertsen - fløyte
Ferdinand Bergstrøm - gitar
John Andre Wilhite-Hannisdal - kontrabass

«Auk» er en trio som samler bredden i Oslos improvisasjonsmiljø. Den uvanlige besetningen fløyte, bass og gitar får en kraft av en annen karakter enn mer tradisjonelle triokonstellasjoner. Særegenheten som ligger i besetningens uttrykk klarer å utforske nye verdener der den kollektive skapergleden får råde.
Trioen består av Henriette Hvidsten Eilertsen, Ferdinand Bergstrøm og John Andrew Wilhite-Hannisdal. Musikerne som til vanlig beveger seg i ulike estetiske uttrykk, ble invitert til Blow out Festivalen 2020 for å utforske det unike som lå i møtepunktet mellom de tre. Siden har de etablert seg som et band og deltatt bla. i konsertserien «Improverk» og festivalen Barents Spektakel i Kirkenes.

Martin Mellem - trommer
Isach Skeidsvoll - piano

Mellem/Skeidsvoll er en duo som kombinerer fri improvisasjon med enkle komposisjoner. Dette i den spesielle konstellasjonen trommer og piano. Siden fri improvisasjon ikke er en sjanger i seg selv, kan musikken til tider være svært søkende og eklektisk med referanser til alt fra klassisk impresjonisme, til rock og punk.
Den letteste måten å beskrive musikken vil likevel være å kalle det for fri improvisert musikk signert 2 nysgjerrige unge jazzmusikere.

CC: 170 / 120 (medlemmer av Konsertforeninga, student)
Husk å kjøpe billett på forhånd da det er bare 20 plasser.

Vil du bli medlem av Konsertforeninga? Vipps 250 kroner til #578856 (velg "Medlemskap 2021" og legg igjen epostadresse + adresse (til medlemskort).