Blow Out! Joe Williamson solo + Propan m/ Dag Erik Knedal Andersen

Ina Sagstuen – vokal & dingser
Dag Erik Knedal Andersen – trommer

JOE WILLIAMSON
Blow Out! detter aldri ut av takta, og akkurat når du har fått summa deg litt etter laget på søndag, starter en ny sesong med nennsomt kuratert frijazz og impro i hovedstaden.

Bassist Joe Willamson har migrert fra Canada via Sentral-Europa til Stockholm, og har på hvert stoppested vært med å sette preg på miljøer der liflige toner triller. Williamson har besøkt Blow Out! tidligere med ulike og særprega konstellasjoner, som det glimrende bandet Receptacles og med Platform 1, med sjølveste Ken Vandermark. Vi er sjeleglade for å la ham åpne 2018 for oss.

PROPAN m/ DAG ERIK KNEDAL ANDERSEN
Duoen Propan utgjøres av to vokalister; Natali Abrahamsen Garner, som den oppegående kulturtilbud-benytter også vil ha fått med seg gjennom band som Antler og – i Konsertforening-sammenheng – gjennom Blow Out! og FemmeBrutal sin slaskete eldstebror, Gutvik Ukentlig. Den andre halvdelen er Ina Sagstuen, som har bakgrunn fra band som Skadedyr, Sagstuen og Girl.

De to bruker stemme og en haug duppeditter til å skape helt spesielle og særs frikete lydlandskap, med en fot planta i den improviserte jazzen og den andre sparkende ut i kosmos. Denne kvelden er Propan til overmål forsterka med en av våre favoritt-trommiser, Dag Erik Knedal Andersen. Vi kjenner ham både som en habil soloutøver og også fra kick-ass øs-pøs frijazzgrupper som SAKA, The Heat Death og AKODE, og kan herved gi et ubrytelig nyttårsløfte om topp stemning denne tirsdagen på Mir.

Vi aner en trend der hjemmesider er i ferd med å utgå som prioritet for en del musikere (jvf. den til Dag Erik), men under kan en idet minste finne Propan på soundcloud: https://soundcloud.com/propan-2

Dører 20:30 / konsertstart 21:00