Blow Out! Jonas Cambien Trio + Aas / Laastad

Inga Margrete Aas – kontrabass

Kyrre Laastad – skarptromme

JONAS CAMBIEN TRIO

Den belgiske pianisten Jonas Cambien debuterer på Blow Out, men har i en ikke så liten årrekke vært en aktiv del av impro/samtidsmusikk-miljøet her til lands. Hovedfoki har ligget på impro-kollektivet Platform, det eksperimentelle rockebandet Karokh, ensemblet Askiom samt, solo-greier, og som denne kvelden, sin egen trio. Denne utgjøres i tillegg til Cambien av saksofonist Andre Roligheten, som ellers er å finne i dugelige jazzorkestre som Albatrosh, Team Hegdal og Friends & Neighbours. Sisteperson ut er trommis Andreas Wildhagen, som har spilt hos oss i ulike konstellasjoner de siste åra, ikke minst med superbe Lana Trio. Vi forventer en kombinasjonen av herlige melodier og mer utflippa improviserte elementer, på denne siste dansen med Blow Out før vi tar sommerferie.

AAS / LAASTAD

Kontrabassist Inga Margrete Aas er opprinnelig klassisk skolert, men har besøkt oss et par ganger som en ikke så reint liten del av den veldig uklassiske duoen Vilde & Inga. I tillegg har Aas sysla med prosjekter som As Deafness Increases og mer ad-hoc baserte ting. Hennes makker Kyrre Laastad trakterer flere ulike instrumenter og sjangre, men mye tilsier at det er tromme og friimpro han vil gå for denne gangen. Laastad har ellers vært å høre med f.eks. Jenny Hval og med den ganske så albumaktuelle frikete shoegaze-gruppa Snøskred.

Dette blir en nydelig sesongavslutning, og enda bedre blir det fordi du kommer.

Sjekk ut nettsider:

Jonas Cambien: http://www.jonascambien.com/

Andre Roligheten: https://roligheten.com/

Andreas Wildhagen: https://soundcloud.com/andreaswildhagen

Konsertserien Blow Out! er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, støtta av Oslo Kommune og Kulturrådet.

Konsertstart klokken 21:00. Billetter 150/100. Medlemsskap for 2016 koster 300,- (da får du konserten med på kjøpet).