Blow Out Jubileum! - Krog / Vågan / Nilssen-Love + Butcher / Agnel / Niggenkemper / Solberg

KARIN KROG - vokal
OLE MORTEN VÅGAN - bass
PAAL NILSSEN-LOVE - trommer

JOHN BUTCHER - sax
SOPHIE AGNEL - piano
PASCAL NIGGENKEMPER - bass
STÅLE LIAVIK SOLBERG - slagverk

Den 4. januar 2022 er det elleve år siden de første konsertene fant sted på konsertserien Blow Out. Dette feirer vi selvfølgelig med brask og bram!

Karin Krog er en legende. Hun startet sitt første egne band for seksti år siden og har ikke sett seg tilbake. Vi gjentar suksessen fra festivalen i 2018 hvor hun spilte en fantastisk triokonsert med de relativt sett ferske ringrevene Ole Morten Vågan og Paal Nilssen-Love.

Første sett denne aftenen blir med et stjernelag av europeiske improvisatører. Engelske John Butcher og hjemlige Ståle Liavik Solberg har jobbet tett sammen i en rekke forskjellige konstellasjoner de siste årene, med utgangspunkt i mye duosamspill. Vi får nå høre de i kvartett med franske Sophie Agnel som gjorde to strålende konserter på festivalen i 2019 og fransk-tyske Pascal Niggenkemper som mange vil huske fra festivalen i 2017.

Gjør deg klar til en heidundranes start på konsertåret 2022!

Søndag 20. februar på Nasjonal Jazzscene. Dørene åpner 19:00, første konsert starter 20:00.

CC: 250 / 200 (rabatt til medlemmer av Konsertforeninga, andre jazzklubber tilknytta Norsk jazzforum og studenter med gyldig studentbevis).

Med støtte fra Oslo kommune, Norsk kulturråd og Norsk jazzforum.

Foto: Dawid Laskowski

Lignende konserter