Blow Out! - Kjær / Nilssen-Love + Giordano / Snekkestad / Solborg / Solberg

Torben Snekkestad - saksofon
Mark Solborg - gitar
Ståle Liavik Solberg - trommer

Vi rister av oss påskestemningen med to herlige konserter!

Siden 2018 har Blow Out samarbeidet med ILK i København om konserter med nye konstellasjoner i begge byene gjennom PULS-prosjektet til Nordisk Kulturfond. 11. april er det klart for de foreløpig to siste konsertene i prosjektet, og for noen konserter det blir.

Julie Kjær og Paal Nilssen-Love har spilt sammen i Large Unit i mange år, og de gjorde også en herlig konsert på Blow Out-festivalen i 2019 sammen med Niklas Barnö, Kalle Moberg og Elsa Bergman. Det ryktes om en heftig duopremiere i København i februar, så det blir spennende å høre hva de kommer opp med på Hærverk!

I kveldens første sett får vi en premiere: Italienske Andrea Giordano har bodd i Oslo en stund nå, og vi har blant annet hørt henne i trio med Pat Thomas og Maria Dybbroe. Torben Snekkestad er tilbake i Norge etter mange år i København, og nylig spilte han en glitrende konsert på Nasjonal Jazzscene med Agustí Fernández og Barry Guy. Mark Solborg bor i København og har tidligere gledet oss i samspill med blant andre Susana Santos Silva og Ingar Zach. Ståle Liavik Solberg bor i Oslo og har ble sist hørt på Blow Out med John Butcher og Vilde Alnæs. Med disse referansene (og mange, mange fler) ligger det an til et herlig første møte denne tirsdagen.

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.
Billetter 220/160 (medlemmer)
Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).
Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune.

Lignende konserter