Blow Out! Kuchen / Noble / Berthling + Guro Moe solo

Johan Berthling: bass
Guro Moe: kontrabass

Kuchen / Noble / Berthling
En skrytete italiensk kokk vi traff mente han med fire ingredienser kunne lage tolv helt forskjellige sauser. Det er med samme sjølsikkerhet vi inivterer tre gamle kjenninger til Blow Out denne tirsdagen.

Martin Küchen har tidligere gjesta oss med All Included, The Heat Death, Trespass Trio og ulike mer midlertidige prosjekter – seinest som i det uforglemmelige og ekstremt ad hoc´a kompet til Kresten Osgood Organ Bonanza på festivalen vår i august. Når den svenske saksofonisten ikke spiller hos oss på Mir er han en hyperaktiv komponist og musiker som holder det nede med de råeste navna scena kan vise til, både i studio og på veien.

Tjafsa aldrig med botkyrka stylee eller bassist Johan Berthling. Svorne Blow Out-tilhengere vil ha gått bananas til med top acts som Nacka Forum, LSB og Sten Sandell Trio. Andre ønske å høre ham fordi de han så seint som i fjor spilte inn single med den legendariske Freddie Wadling.

Trommeslager Steve Noble vil iallfall Harald Are Lund huske fra det eksperimentelle poporkesteret Rip Rig & Panic tidlig på 80-tallet. Siden har han spilt med langt de fleste godfolka som opererer innafor fri og improvisert jazz, og i Blow Out!-sammenheng er det naturlig å dra fram skiva OTO han spilte inn med ADA (Paal Nilssen-Love, Fred Lonberg-Holm og Peter Brötzmann) i 2013.

De tre er aktuelle med skiva «Night in Europe» innspilt på ærverdige Glen Miller Cafe i Stockholm, og vi gleder oss storlig over at de nå tar turen til oss.

Sjekk ut musikk på verdsveven: Johan Berthling: https://soundcloud.com/johanberthling Martin Küchen: http://martinkuchen.com/

Guro Moe
Bassist Guro burde være kjent for de fleste, enten hun trakterer octobass, bråkebass eller kontrabass. Vi får gleden av å høre henne solo denne gangen.

Konsertstart 21:00

Event på Facebook

Konsertserien Blow Out! er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, med støtte fra Oslo Kommune og Kulturrådet

Foto: Ziga Koritnik