Blow Out! Lana Trio med Torgrim Sollid + Ronny Wærnes solo

Andreas Wildhagen – trommer
Henrik Munkeby Nørstebø – trombone
Torgrim Sollid – trompet ++

Den trofaste Blow Out’er vil ha fått med seg Lana Trio, da de fikk Mir til å vibrere for snaut ett år sida. Trioen består av trombonist Henrik Munkeby Nørstebø, som blant flere jern i ilden, den siste tida har operert mye sammen med den østerikske digital-elektronikeren Daniel Lercher. Videre finner vi trommelager Andreas Wildhagen, som vi sist så på scenen under årets festival med Paal Nilssen-Love Large Unit, og pianist Kjetil Jerve, som forøvrig er å finne i det herlige prosjektet Jervaas.

Lana Trio ga i fjor ut sitt sjøltitulerte debutalbum, som med sin symbiose av old school frijazz og leken moderne impro, har blitt godt lagt merke til av de rette folka. Denne kvelden slipper de sin nye plate «Live in Japan» og er forsterka av multiinstrumentalist, folkemusiker og jazzist Torgrim Sollid. Sollid spilte med Jan Garbarek Quartet i 1962, så kan en ta det derfra; skjønner’u?

RONNY WÆRNES – elektronikk og mikk
Ronny Wærnes har gjennom grupper som Blaakraft og Psykisk Tortur, samt ulike ad hoc-prosjekter bidratt kraftig til at musikklivet i Bodø er hva det er. Det er med ærefrykt og sommerfugler i magen Blow Out ønsker støymusiker/avantgardist/whatnot Wærnes velkommen med duppedittene sine og ikke minst seg sjøl til Mir, før han vender snuta nordover igjen, som arrangør av Nødutgangfestivalen.

Boltre deg på på internett så lenge:
kjetiljerve.com
henriknorstebo.com
soundcloud.com/andreaswildhagen

Arrangement på Facebook.

Blow Out! på Twitter

Konsertserien Blow Out er en sukkersøt romanse mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, velsigna av Oslo Kommune og Kulturrådet.