Blow Out! Lasse Marhaug solo + Abdelnour / Strid / Stackenäs / Thorman

LASSE MARHAUG SOLO

Lasse Marhaug er karen som kan trampe inn på jazzfesten og uten videre forklaring skru av the Essential Miles Davis til fordel for noe gammal Venom. Marhaug har lagd infernalsk bråk sida tidlig 90-tall og har gjennom åra skapt seg et internasjonalt navn innen støy og frijazz, som medarrangør av All Ears-festivalen, som medlem i grupper som DEL og Jazkamer og i en lang rekke konstellasjoner med ledende navn innafor den mest eksperimentielle delen av musikkscena. Det er imdlertid ikke ofte vi har sett ham mutters aleine.

ABDELNOUR / STRID / STACKENÄS / THORMAN

Saksofonist Christine Abdelnour er basert i Frankrike, men har bakgrunn fra Libanon, der hun har vært delaktig i å bygge opp ei scene for improvisert musikk. I resten av verden har hun skapt seg et navn på frijazz-scena blant annet gjennom sitt samarbeid med vår hjemlige Ingar Zach, og også mange andre prominente navn innen sjangeren. Denne kvelden blir hun flankert av tre kjekke karer fra vårt naboland i øst, den særs anerkjente trommisen Raymond Strid, samt kontrabassist Patric Thorman og gitarist David Stackenäs som alle har besøkt Oslos beste konsertserier tidligere med stort hell.