Blow Out - Les Marquises + Hearts & Minds

Paul Giallorenzo - keyboards

Ståle Liavik Solberg - trommer

///

Den fransk-belgiske duoen Les Marquises har siden starten i 2019 turnert over store deler av Europa og begeistret publikum med sin særegne sound. Duoen har også blitt utgangspunkt for mange viktige samarbeid, og sammen og hver for seg har de spilt med musikere som Otomo Yoshihide, Michael Thieke, Christine Abdelnour, Isabelle Duthoit og Fred Frith.

///

Chicagobandet Hearts & Minds besøkte Blow Out tilbake i 2016, og de som var til stede var vitne til en strålende konsert. Bassklarinettist Jason Stein (Natural Information Society, Nature Work) og keyboardist Paul Giallorenzo (Ben LaMar Gay, PG Trio) er begge fremtredende skikkelser på Chicagos jazz- og improvisasjonsscene, og sammen danner de grunnlaget for trioens sound. Gruppen ble startet med Frank Rosaly på trommer før Chad Taylor (jaimie branch, James Brandon Lewis, Chicago Underground) tok over. Da Taylor ble forhindret fra å bli med på denne turnéen spurte de Ståle Liavik Solberg om å bli med, og hvordan det blir finner vi ut av i løpet av denne tirsdagen.

///

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.

Billetter 230/170 (medlemmer)

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune. I samarbeid med Konsertforeninga.

Lignende konserter