Blow Out! Malfon/Marks + Galante/Conde/Gjerstad/Knedal Andersen

Frode Gjerstad – sax og klarinett
Dag Erik Knedal Andersen – trommer

DON MALFON / MISHA MARKS

Discordian jazz? Mer tøylesløst blir det neppe, og det er det gjengen til Don Malfon driver med i Barcelona, der han trådte sine barnesko, og seinere skulle eksperimentere med avantgardistisk mambo, progressiv jazzrock og sjølsagt herlig, herlig fri-impro. Saksofonisten har siden 2013 hatt base i Mexico City, men pleier omgang med musikere fra hele kloden, der folk som Barry Guy og John Edwards er av dem vi kjenner best her på nisseberget.

I Mexico City finner en også gitarist Misha Marks, opprinnelig fra New Zealand. Han er i tillegg til å være aktiv på impro-scena, reisende i folkemusikk fra ulike deler av kloden, ikke minst Latin Amerika. Det ligger godt til rette for passe utflippa greier denne kvelden.

GALANTE / CONDE / GJERSTAD / KNEDAL ANDERSEN

Fabiana Galante er en pianist og lydkunstner fra Buenos Aires, og har jobba med alt fra kammermusikk, via komposisjoner for japansk butoh-dans til hel-elektronisk impro.

Fra samme by kommer saksofonist / klarinettist Luis Conde, som gjennom langt virke har vært helt sentral i utviklinga av improvisert musikk i Argentina. Når han ikke spiller med tunge navn fra fjern og nær opererer han som musikkprofessor på Tres de Febrero Narional University.

De to har de siste åra hatt et samarbeid gående med en gammal fiffikus fra den norske scena, saksofonist og klarinettist Frode Gjerstad. Han runda søtti ifjor, uten at det har svekka kampviljen, og kan kikke tilbake på involvement i et utall prosjekter, så som det mektige Circulasione Totale Orchestra og sjølsagt Frode Gjerstad Trio.

Trommis Dag Erik Knedal Andersen kjenner vi både som en habil soloutøver og også fra kick-ass øs-pøs frijazzgrupper som SAKA, The Heat Death og AKODE. I høst har han til overmål vikariert i Coretx. Og sjekk ut skiva Different Shapes/Immersion fra ifjor hans der han spiller med Ketil Møster og John Edwards. Banneord blir fattige.

Noen linker:
Don Malfon: https://www.donmalfon.com
Misha Marks: https://mishamarks.jimdo.com/

Musikken starter 21:00

Konsertserien Blow Out! er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, støtta av Kulturrådet og kommunen.

Billetter: 170 / 120 (medlemspris)
Medlemskap (inkluderer konsertbilletten): 350 / 150 (student).

Bli medlem!
Som medlem i Konsertforeninga får du alltid rabatt på Blow Out, samt på de fleste andre konsertseriene våre. Du får også medlemsrabatt på Nasjonal jazzscene, Kampenjazz, Cosmopolite og andre klubber som er er medlem av Norsk jazzforum.