Blow Out! Marhaug / Alberts + Myhr / Orning

LES DETTE FØRST – ANGÅENDE SMITTEVERN OG – SPORING

• Du må oppgi navn og epostadresse. Dette for at vi skal kunne kontakte dere om det finnes mistanke om smitte og dere må i karantene. Vi sletter lista med navn og epostadresser etter 14 dager.
  • Ta kontakt med Konsertforeninga (kontakt@localhost) om du får påvist smitte etter konserten (opp til 14 dager etter konserten).
  • Ikke kom om du er syk!
  • Overhold smittevernsreglene inne i lokalet. Greier du ikke det kommer vi til å be deg om å gå.

Med det ute av verden: Velkommen til Blow Out! på Kafé Hærverk, tirsdag 16. juni!

OBS! – Legg merke til tidligere konsertstart enn vanlig. Vi anbefaler kjøp av billett på forhånd- se nederst på siden.

KRISTOFFER ALBERTS – sax

LASSE MARHAUG – dingser

TANJA ORNING – cello

HELGA MYHR – hardingfele

ALBERTS / MARHAUG

Blow Out! ruller fortrødent videre, med alle de smittevernsforbehold vi må ta. Kunstnerisk tar vi dog ingen forbehold, og klinker til med to duoer av rang!

Marhaug har gjennom mer enn 20 års muligens musikalsk virke etablert seg som en av de mest kompromissløse og banebrytende utøverne innafor norsk støy og friimpro. Av et tresifra antall utgivelser og prosjekter kan trekkes fram samarbeid med Paal Nilssen-Love, Merzbow og Moe.

Han har også hatt gående en duo med saksofonist Kristoffer Alberts en god tid, og de to har sammen også tre knallgode plater under vesten. Alberts vil Blow Out-regulars kjenne fra gromgrupper som SAKA, The Way Ahead, Large Unit og ikke minst Cortex.

MYHR / ORNING

Helga Myhr er et nytt bekjentskap i Blow Out-sammenheng, men vår søster-konsertserie Gutvik Ukentlig var som alltid tidlig på ballen, og engasjerte hardingfelespiller Myhr allerede for et par år sida. Hun har de siste par åra gjort seg positivt bemerka gjennom den særs utradisjonelle folkemusikkgruppa Morgonrode, samt sitt eget nydelige soloalbum, som kom ifjor.

Cellist Tanja Orning har ett bein solid planta nedi det klassiske feltet, og har spilt med – og komponert for – både symfoniorkestre og strykekvartetter. I tillegg har hun spilt med folk vi i jazzleiren kjenner godt, som Christian Wallumrød og Wunderkammer, for ikke å glømme det eksepsjonelle samtidsmusikk-ensemblet Asamisimasa.

Sjekk ut folka på nett:

Kristoffer Alberts: http://www.kristofferalberts.no/

Lasse Marhaug: http://lassemarhaug.no/

Helga Myhr: https://www.helgamyhr.com/

Tanja Orning: https://www.tanjaorning.com/

Kafé Hærverk åpner klokka 19:00 og konsertstart er 20:30.

Billetter: 170 / 120 (medlemspris)
Medlemskap (inkluderer konsertbilletten): 350 / 150 (student).

Bli medlem!
Som medlem i Konsertforeninga får du alltid rabatt på Blow Out, samt på de fleste andre konsertseriene våre. Du får også medlemsrabatt på Nasjonal jazzscene, Kampenjazz, Cosmopolite og andre klubber som er er medlem av Norsk jazzforum.

Kjøp medlemskap på forhånd:

I samarbeid med Konsertforeninga, støttet av Oslo Kommune og Norsk Kulturråd.