Blow Out! - Mazzarella, Håker Flaten & Ra + Vermeulen / Sand

Vermeulen / Sand

Nils Vermeulen – kontrabass
Jordan Sand - kontrabass

Nick Mazzarella (Nick Mazzarella Trio, Meridian Trio), Ingebrigt Håker Flaten (Atomic, The Thing) og Avreeayl Ra (Sun Ra Arkestra, AACM) startet sitt samarbeid som trio i 2014. De kjente hverandre fra Chicagos improvisasjonsmiljø, der Ingebrigt Håker Flaten også bodde i en periode. Samspillet vitner om en dyp kreativ forbindelse seg imellom, og musikken de improviserer frem er uanstrengt og sterk. Med to utgivelser på det Texas-baserte plateselskapet Astral Spirits i bagasjen reiser denne sammensveiste trioen på sin aller første Europaturné og vi gleder oss til å få de til Oslo!

Nils Vermeulen er en belgisk kontrabassist med base i Ghent. Han er aktiv innen både fri improvisasjon, jazz og samtidsmusikk. Han forsker på de akustiske mulighetene til kontrabassen, og fokuserer hovedsakelig på strenger, deres vibrasjoner og deres innvirkning på den kunstneriske produksjonen. Sammen med trondheimsbaserte Jordan Sand skal de utforske duoformatet på kontrabass. Gjennom sin posisjon ved NTNU er også Sand dypt inne i forskningen på kontrabassens mer eller mindre uransakelige veier. Hun har tidligere jobbet med så forskjellige musikere som Peter Evans og Michael Winograd, og vi gleder oss til å få henne til Blow Out!

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.
Billetter 220/160 (medlemmer)
Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune. I samarbeid med Konsertforeninga.

Lignende konserter