Blow Out! Monkey Plot med Per Thörn + Oscar Grönberg / Tor Haugerud duo

Oscar Grönberg – piano
Tor Haugerud – slagverk

MONKEY PLOT med PER THÖRN
Monkey Plot er ikke snauere enn at de blei tildelt Jazzintros pris som «Årets unge jazzmusikere» tidligere i sommer. Juryen beskriver gruppa godt: «en friimprovisert reise gjennom ørken-blues, amerikansk countryrock, norske klangflater og japansk noh-teater». Gitarist Christian Skår Winther er ellers å høre med Ich Bin Nintendo. Her finner vi også Monkey Plots bassist Magnus Skavhaug Nergaard, som forøvrig spiller med Mummu. Trommis Jan Martin Gismervik har på sin side gjort seg bemerka med noen forrykende solo-konserter, ikke minst på Gutvik Ukentligs Ungsolo nå i august.

Denne kvelden er trioen forsterka med den svenske avantgardistiske lydkunstneren, poeten og performanceartisten Per Thörn.

TOR HAUGERUD / OSCAR GRÖNBERG
Oscar Grönberg er en smule svensk, men har base i Trondheim. Mange vil ha stifta bekjentskap med det groovy og improviserte pianospillet hans gjennom hans egen trio og kvartett, eller gjennom hans bidrag i Hanna Paulsberg Concept. På Blow Out! stiller han sammen med Tor Haugerud. Haugerud er en veletablert perkusjonist, med erfaring med såpass forskjelligarta prosjekter som Transjoik, BOL og Murmur for å nevne noe. Med det skulle det ligge an til en storveis tirsdagskveld på Mir.

WWW:
Monkey Plot
Tor Haugerud
Oscar Grönbergs Soundcloud

Konsertserien Blow Out er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, velsigna med støtte fra Kulturrådet og Oslo Kommune.