Blow Out! Ole – Henrik Moe & Ketil Gutvik + Axel Dörner solo

Ole Henrik Moe – mandolin
Ketil Gutvik – gitar

Axel Dörner – trompet

I blant er det bra å stoppe opp bittelitt og høre på de voksne. Spesielt når de er representert ved et sånt crew som de er denne kvelden; stadig på hugget og ingen snev av «nei, nei, gutt!». På toppen av det hele er det plateslipp for Moe og Gutvik!

OLE HENRIK MOE / KETIL GUTVIK
Ole-Henrik Moe er ofte å finne i samtidsmusikernes rekker, og ofte med fiolin, men han er aldri for fin til å komme til Mir og spille litt frikete jazz – denne gangen på mandolin. Ellers er Moe adla med både Spellemannspris og høythengende stipender for sitt mangeårige virke – og ikke minst har han medvirka på opptil flere Motorpsycho-skiver.

Også hans makker for kvelden, Ketil Gutvik, kan vise til en mangslungen karriere. Gitaristen har, i flere år enn han orker å tenke på sjøl, vært en av stayerne på den norske impro/jazzscena. Bandet hans No, Gutvik er fortsatt i full sving og ellers har han spilt med de fleste store navna innen sjangeren, både i inn- og utland; nylig var han å høre sammen med det musikalske rugbylaget Paal Nilssen-Love Large Unit. Nevnes bør og skal rollen hans som kurator for konsertserien Gutvik Ukentlig som har pågått i sommermånedene i herværende forenings regi siden 2003.

AXEL DÖRNER
Den tyske trompetisten Axel Dörner er en bejubla improvisatør som i snart to tiår spilt en viktig rolle på den eksperimentielle scena i Berlin. Han har besøkt Blow Out! flere ganger gjennom åras løp, og blant flere minneverdige øyeblikk bør nevnes konserter med band som The Electrics, Koeningsberg 5, samt en rekke mer eller mindre bestandige konstellasjoner.

Konsertserien Blow Out! er et samarbeid mellom jazzmusikere i Oslo og Konsertforeninga, støtta av kommunen og Kulturrådet.