Blow Out! Polygonjunx og Borel Grip

John Hegre – gitar

Natalie Sandtorv – vokal

Thore Warland – trommer

Gitar-voldsmann John Hegre er bråkete, sjøl til bergenser å være. Han har markert seg som en eksperimenternde foregangsfigur innafor drone/støy/impro/hvahardu-scena i årevis, mest bemerkningsverdig gjennom grupper som Jazkamer og den siste tida, Noxagt. Med på laget er et par stadig mindre ubeskrevne blad fra byen der vest; vokalist Natalie Sandtorv fra duoen Köh og Thore Warland fra støyrockbandet Staer.

BOREL GRIP

Joel Grip – bass

Pierre Borel – saksofon

Borel Grip høres ut som et nederlandsk uttrykk for det gode taket en har om et halvlitersglass. Det skal nok bli muligheter for en øl denne kvelden også, men i denne sammenhengen er det navnet på duoen til den svenskfødte bassisten Joel Grip og den franske saksofonisten Pierre Borel. De to er tett tilknytta bra greier som det ekstraordinært lekne avantgarde-kollektivet Umlaut Records med base i Paris – og også drivende bak Public Health Music, en musikkorganisasjon for hjemløse (!) Det kan høres direkte sært ut for et utrena øre, men det er ikke lørdagsjazzen på Lancelot du er på nå, streiten. Det er BlowOut!

Mer informasjon: https://www.konsertforeninga.no/

Billetter: 100 kr (50 for medlemmer, medlemskap kan kjøpes i døra)