Blow Out! - Secluded Bronte + Maja Ratkje solo

Jonathan Bohman - stemme, objekter, elektronikk, etc
Richard Thomas - stemme, objekter, elektronikk, etc

Maja Ratkje - stemme, objekter, elektronikk, etc

Secluded Bronte utgjøres av tre karer fra de britiske øyene. Brødrene Adam og Joanthan Bohman har eksperimentert vilt sida 70-tallet, og har gjennom leken improvisasjon og grenseløs oppfinnsomhet bidratt til å utvide domenet for hva som kan kalles musikk. Med i den utvida familien er Richard Thomas, som heller ikke har holdt igjen hverken som produsent eller utøver, når det har gjeldt å frike ut med knotter og - virkelig - allverdens duppeditter. Thomas har samarbeida med navn her hjemme, som Mari Boine og Mungolian Jet Set og med folk som Squarepusher og Thurston Moore. Secluded Bronte byr på en salig miks av performance, elektro-akustisk friimpro, teater og ravende galskap på Hærverk denne kvelden.

Okay. Maja Ratkje. Hvor skal man begynne? Hun har de siste 25 årene vært en av de viktigste stemmene innenfor den nye musikken i Norge; både som komponist og utøver. Allerede i 2001 ble hun den første mottakeren av Arne Nordheims komponistpris, og hun har komponert musikk til en imponerende bukett av ensembler og orkestre i inn- og utland. Som utøver har vi i årevis hørt henne både solo og i Spunk, og de siste årene har også et glitrende duoprosjekt med Stian Westerhus sett dagens lys. Dette i tillegg til alle de andre bra prosjektene som er for mange til å nevnes her. Vi gleder oss til å høre henne solo igjen på favorittsjappa i Hausmanns gate.

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.
Billetter 220/160 (medlemmer)
Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune.

Lignende konserter