Blow Out! Signe Emmeluth & Ståle Liavik Solberg + Sheriffs of Nothingness

Kafé Hærverk åpner kl 17:00 og konserten starter 18:30.

Følg gjeldende regler for smittevern og kjøp aller helst billetter på forhånd.

Signe Emmeluth - altsax
Ståle Liavik Solberg - slagverk

Sheriffs of Nothingness
Kari Rønnekleiv - fiolin
Ole-Henrik Moe - bratsj

Det er uhorvelig trivelig å kunne invitere til andre dose med Blow Out!, samtidig som både graden av både normalitet og galskap stiger gatelangs i byen vår.

EMMELUTH / LIAVIK SOLBERG

Saksofonist Signe Emmeluth har vi støtt på stadig oftere de siste åra, i samspill med andre i grupper som OWL, Andreas Røysum Ensemble og Pan Scan Ensemble, som bandleder i hennes eget Emmeluth's Amobea - og som solist. For det siste, sjekk ut Hi Hello I'm Signe som kom tidligere i år.I kveld stiller hun sammen med trommis og kurator for herværende konsertserie, Mjøsas heite hane, Ståle Liavik Solberg. Solberg har medvirka i et utall prosjekter det siste tiåret, og blant de mest bemerkelsesverdige er samarbeidet med nå avdøde John Russell. Spør forresten i baren etter et eks. av skiva han ga ut med Anja Lauvdal og The Necks' Tony Buck på Kafe Hærverks eget plateselskap i fjor.

SHERIFFS OF NOTHINGNESS

Bratsjist Ole-Henrik Moe og fiolinist Kari Rønnekleiv har bakgrunn fra den klassiske sfæren, men har undertida menga seg med frikere som HGH, Ketil Gutvik, Streifenjunko og Motorpsycho for å nevne noen få. Sammen inngår de i grupper som The Olsens og The Island Band, mens som Sheriffs Of Nothingness kan en forvente seg noe "saktmodig og til samme tid intenst", som Jazznytts Arild Andersen beskreiv duoens plate fra fjoråret, vakkert titulert An Autumn Night At The Crooked Forest. Og i skrivende stund meldes det at det jaggu blir flyt i tappekranene fram til midnatt også! Vel møtt, venner!

Med støtte fra Oslo Kommune og Norsk Kulturråd