Blow Out! Signe Emmeluth solo + Cortex

Gard Nilssen – trommer
Ola Høyer – bass

SIGNE EMMELUTH

Jess, kjære venner! Da er vi ENDELIG i gang etter en lang juleferie, og vi er ikke knipne på konfekten dette året heller.
Den danske saksofonisten Signe Emmeluth har undertiden gjort Osloborger av seg etter noen semestre på jazzlinja på NTNU i Trondheim. Hun har tidligere besøkt oss med bl.a. Owl, XAO og Pan Scan Ensemble, til allmenn begeistring, og spiller denne gangen solo.

Denne konserten utgjør den første av tre Emmeluth skal gjøre for Blow Out! i vårsesongen, i noe som vi IKKE velger å kalle et «residency»-prosjekt, men som vi håper å improvisere oss fram til et mer fengende navn på i løpet av kvelden.

CORTEX
Svært ofte byr en Blow Out!-kveld på ad-hoc konstellasjoner, men i blant er det fett å peise på med et skikkelig band med et skikkelig navn. Cortex er et sånt et, og er gullungen til trompetist Thomas Johansson, som vi ellers hører med f.eks. Friends & Neighbours, Paal Nilssen-Love’s Large Unit og All Included. Vi snakker top nice old school frijazz, med tydelig referanser til de gamle mesterne fra 60-åra. Med i crewet er saksofonist Kristoffer Alberts, som regulars kjenner fra f.eks. SAKA og kontrabassist Ola Høyer, som i tillegg til å spille i et utall grupper har vært hos oss med bl.a. The Heath Death og AKODE. Fra Telemarks administrative hovedsete, Skien, kommer trommeslager Gard Nilssen. Mange har hørt ham rocke shit med PUMA, Susanne Sundfør, Bushman’s Revenge, Lord Kelvin – og nå seinest sitt eget Acoustic Unity. Stor stas-garanti loves.

Noen hjemmesider:

Gard N: http://www.gardnilssen.com/
Kristoffer A: http://www.kristofferalberts.no/
Thomas J: https://www.thomasjohansson.no/
Signe E på Soundcloud: https://soundcloud.com/signe-emmeluth

Dører 20:30 / konsertstart 21:00.

Billetter: 170 / 120 (medlemspris)
Medlemskap (inkluderer konsertbilletten): 350 / 150 (student).

Bli medlem!
Som medlem i Konsertforeninga får du alltid rabatt på Blow Out, samt på de fleste andre konsertseriene våre. Du får også medlemsrabatt på Nasjonal jazzscene, Kampenjazz, Cosmopolite og andre klubber som er er medlem av Norsk jazzforum.

Kjøp medlemskap på forhånd:

I samarbeid med Konsertforeninga, støttet av Oslo Kommune og Norsk Kulturråd.