Blow Out! - Stina Stjern solo + Horne / Toft / Cambien

JONATHAN HORNE - gitar
STEN OVE TOFT - elektronikk
JONAS CAMBIEN - sax og synth

Stina Stjern er det musikalske universet til den norske musikeren og komponisten Stina Moltu. Hennes musikalske uttrykk har tatt veien via rock og jazz til kunst-pop og fri-improvisert eksperimentell musikk. Et gjennomgående tema i alle Stinas arbeider er undersøkelsen av det menneskelige og hennes kjærlighet til kassettbånd som lydkilde. Stina Stjern har en rekke pop-utgivelser bak seg og har siden oppstarten i 2007 samarbeidet tett med musiker og produsent Kyrre Laastad.
Stina har de siste årene også arbeidet med den norske artisten Susanna. I Susannas prosjekt «Brotherhood of our Lady» spiller Stina gitar og kassettbånd. Den unike lydteksturen av kassettbåndene ble også inkludert i konsertforestillingen «Susanna, Baudelaire & Piano» på Henie Onstad kunstsenter i 2020. Her komponerte Stina flere verk for kassettbånd og walkman som ble fremført live som lydstrekk mellom Susannas komposisjoner. I 2022 var Stina Stjerns kassettkomposisjoner kuratert til å være en del av Susannas album «Elevation». Denne utgivelsen tar igjen utgangspunkt i Baudelaires tekster og er en musikalsk dialog mellom artistene Susanna, Stina Stjern og franske Delphine Dora. Stina er også en del av Oslos kuleste impro-kollektiv, DNA?AND?.
På Blow Out! vil Stina Stjern spille et solo-sett med improvisasjonspassasjer og nye komposisjoner for kassettbånd og walkmans.

Jonathan Horne er fra Texas og spiller gitar. Du har kanskje hørt han med Young Mothers eller White Denim? Sten Ove Toft er fra Haugesund og spiller elektronikk. Du har kanskje hørt han med Undertegnede eller Altaar? Jonas Cambien er fra Belgia og spiller (denne kvelden) sax og synth. Du har kanskje hørt han med Jonas Cambien trio eller Majaz? De spiller sammen for første gang på Blow Out og da blir de dynamitt.

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.
Billetter 220/160 (medlemmer)
Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).
Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune. I samarbeid med Konsertforeninga.