Blow Out! - Stockholm Sweden Polyphony + Rombolà / Lønning

ROMBOLÀ / LØNNING

ALESSANDRA ROMBOLÀ - FLØYTE
EIVIND LØNNING - TROMPET

I 2012 spilte Emil, Sten og Patric en herlig konsert på Blow Out på Mir. Ti år og to dager senere gjester de oss igjen, og det er ingen grunn til å tro at dette blir noe annet enn fantastisk.
Sten Sandell har vært en spydspiss blant improvisatører i Sverige i en årrekke, blant annet i gruppen Gush med Mats Gustafsson og Raymond Strid siden tidlig på 90-tallet, og vi har også hørt i duo med Paal Nilssen-Love og i Pan-Scan Ensemble. I sistnevnte band finner man også Emil Strandberg som i tillegg har gjort bemerkelsesverdige konserter i Oslo med feks Fred Lonberg-Holms SEVAL. Der fant vi vi også Patric Thorman, og for de av oss som husker kvartetten med Christine Abdelnour, David Stackenäs og Raymond Strid blir sirkelen sluttet.

Alessandra Rombolà er en relativt ny bekjentskap på Oslos scener, men hun er langt i fra et ubeskrevet blad. I 2018 gjorde hun Christina Kubischs Emergency Solos på Only Connect, og denne våren skal hun igjen både gjeste den festivalen og spille solo på Improverk. Når duomakkeren denne kvelden er Eivind Lønning (kjent fra blant annet Streifenjunko og Christian Wallumrød Ensemble) er vi sikre på at det blir en flott konsert.

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 19:00.
Billetter 200/150 (medlemmer)
Medlemsskap 300 (ink. handlenett så langt lageret rekker). Medlemskap kan du kjøpe her.

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune. I samarbeid med Konsertforeninga.

Lignende konserter